FULLCONTROL Vezetéstechnikai Tréning

Küldetésünk

2013-tól kezdve tartunk vezetéstechnikai tréninget az országban több helyen kezdőknek és haladóknak egyaránt. Az általunk használt tréning anyagát több olyan feladatsor alkotja, amelyet maguknak a motoros rendőröknek, így instruktorainknak is el kellett sajátítaniuk kiképzésük során.

Olyan alapvető feladatokról van szó, amelyet egy utcai motorosnak is rutinszerűen el kell sajátítania ahhoz, hogy egy-egy váratlan helyzetben is ura maradhasson járművének. Nyilván keveseknek jut eszébe önszántából felállni a motoron vagy elengedett kormánnyal motorozni. Azonban nagy szükség lehet erre a fajta tudásra is, ha például rossz minőségű úton kell megőrizni a motor egyensúlyát, vagy egy szorult helyzetében egy darazsat kell a bukósisakból kiszabadítani.

Previous slide
Next slide

Instruktorok

Szakmai vezető: Gergely László

Gergely Balázs instruktor

Gergely Balázs

2000-ben kezdtem motorozni egy MZ125 ETZ-vel, amely édesapám motorja volt, aki megtanított a motorkezelés alapjaira. Ezt a tudást egyedül próbáltam továbbfejleszteni, először egy Honda VT250 majd egy Suzuki GSX750F nyergében, több kevesebb sikerrel. A munkahelyem jóvoltából 2005-ben részt vehettem egy intenzív két hetes motoros vezetéstechnikai képzésen, ahol egy új világ nyílt ki előttem. Lenyűgözött az oktatók felkészültsége és az, hogy ennek a hatalmas tudásnak egy részét hajlandóak voltak továbbadni. Azt hiszem ebben a két hétben annyit tanultam a motorozásról, amennyit egyedül, külső segítség nélkül talán soha nem tudtam volna megtanulni. Ezután évről évre el kellett végeznem egy három napos képzést, amelynek a végén le kellett vizsgáznom, a többi résztvevővel együtt. Minden évben hasznosnak találtam ezt a pár napos gyakorlást, ezért a 2010-es évek elején úgy döntöttem, hogy szeretnék motoros vezetéstechnikát oktatni, hogy a megszerzett tapasztalataimat más motorosoknak is átadhassam és ezzel hozzájáruljak ahhoz, hogy kevesebb motoros baleset történjen. Szabadidőmben is szívesen motorozom, egy BMW R1200GSA-val. Leginkább a több napos balkáni túrákat kedvelem, ahol alkalmanként az aszfaltot is elhagyom.

Kanti Péter

Kanti Péter

„Amíg élek, te addig nem fogsz motorozni fiam!” Főként ez a mondat volt az, ami miatt én későn, felnőtt fejjel kezdtem el motorozni. Kb. 10-12 éves koromban az egyik ismerősöm Babettájával ugyan volt egy probálkozásom, de úgy 200 méter megtétele után az első kanyarban elestem és két darabban adtam vissza a motort. Felnőtt fejjel robogóval kezdtem a kétkerekű pályafutásomat, és különféle japán robogókkal telt el 10-15 év, mire fényt kaptam mi kell nekem! 34 évesen ültem elsőnek nagy motoron és kezdtem el járni tréningekre. A motoros rendőröket csodálva később én is megpróbáltam bekerülni közéjük, ami 2 hét kemény és intenzív képzés után sikerült. Azóta évről-évre frissítjük (megújítjuk) tudásunkat amit közülünk is a legjobbaktól kapunk. Ezt a tudást és a szerzett tapasztalatot adjuk tovább az általunk tartott tréningeken. Célom a tréningekkel, hogy mindenki megfelelő magabiztosságot kapjon, a motor kezelését megfelelően elsajátítsa, ezáltal biztonságosabban, tudatosan közlekedhessen ebben a rohanó világban! Hogy megtapasztalja azt, vagy többet amit én kaptam a motorozástól. Előttem a motorozás megnyitotta a világot, rengeteg embert ismertem meg, és olyan helyekre jutottam el, ahová valószínűleg sosem jutottam volna, a magas hegyeken, völgyeken át a tengerig…

Válint Attila

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Eremiás Szabolcs

7 éves koromban kezdtem a motorozást a gyerekkorom mindenki kezdeti motorjával, egy Simpson-nal. Mióta eszem tudom, mindig is vonzott a kétkerekűek világa. A segédmotoros korszak után nagyot ugrottam, és egy Kawasaki GPZ1000RX lett a következő lépcsőfok,amit megugrottam. 2011-ben a Bűnvadászok című film motiválására beteljesedett életem álma, és motoros rendőr lettem. Bár addig azt éreztem, hogy a jó motorosok közé tartozom, ott szembesülnöm kellett vele, hogy a motor kezelésem a tudatos motorozáshoz képest látótávolságban sincs. Nagyon sokat tanultam kiváló oktatóktól, folyamatosan fejlesztve a járművezetés technikai és motorkezelés technikai tudásom. Ennek eredményeként 2022-re eljutottam arra a szintre, hogy már nem hallgatóként voltam jelen a motoros rendőrök vezetéstechnikai képzésén, hanem oktatóként. Több szervezeti egységen belüli versenyen is részt vettem, azonban a legjobb versenyeredményem 2015-ben a nemzetközi motoros rendőr versenyen a 2. helyezés volt.
Fő célom hogy a motorosoknak olyan tudást adjak át, amellyel biztonságosan, balesetmentesen, és tudatosan tudjanak élményekben gazdag kilométereket megtenni.

Kozma Tamás

1980-ban kerültem kapcsolatba a motorozással, egy akkori osztálytársam segítségével. Elragadott egy életre magával. 1982-ben megszereztem az, akkor még “hajtási engedélynek” nevezett jogosítvány, majd 1985-ben az A kategoriát, ezt egyből egy MZ TS250 vásárlása követte. Mindig csak az járt a fejemben, hogy lehetne ezzel az ördögi szerkezettel egyre gyorsabban, menni. Így hamar kapcsolatba kerültem, a motorkerékpár gyorsasági szakágával.
Beléptem a Kinizsi túra motoros klubba.
1986-ban egy osztrák rendezésű szlalom versenyen a kategória 3. Helyét sikerült megszereznem. A versenyzéshez utána csak 1998ban tértem vissza, ahol akkor sikerült MAMSZ Országos bajnokságában 3, helyen végeztem év végén. Megpróbálom felsorolni a leglényegesebb eredményeimet.
2001-2005 minden évben a Veterán 24 órás versenyen az abszolút első helyezett csapatában benne voltam. 2003 Alpok-Adria bajnokság év végi 3.hely Gyakorlatilag ebben az időben mindennel versenyeztem amivel csak lehetett, vagy lehetőség adódott.. Mai napig versenyzek a MAMI kupa versenysorozatban, Classik kategóriában. 2023ban év végén a 4, helyen végeztem, idén nyilván folytatom egy 34 éves VFR750- el. Amit magam készítettem fel.
A FullControl csapatával 2016- ban kerültem kapcsolatba. Ott 2 évig gyakorlatilag minden tréningjükön részt vettem, ahol elképesztően, számomra új technikákat tanulhattam Tőlük. Ezután csatlakoztam a csapathoz instruktorként. A motorozást addig tanuljuk, amíg azt csináljuk. Szeretnék minél többet ebből a tudásból átadni, hogy biztonságosabban, tudatosabban irányítsuk a motorunkat.
Egy XT1200 Tenere használok napjainkban.

Zsinór József

Szerencsés embernek mondhatom magam, mivel olyan családban nevelkedtem fel, ahol édesapám jóvoltából a motorozást viszonylag korán, hatéves koromban ismerhettem meg, egy átalakított Pony Romet nyergében.
A szamár létrán elkísértek az akkoriban számunkra elérhető „ siker termékek” Riga, Verhovina, nagykerekű Romet, Simson, MZ ETZ 125, amelyekkel inkább szerelni tanult meg az ember, minthogy motorozni… 😊.
Az első nagyteljesítményű motorom egy Honda CBR 929 RR Fireblade volt, mely motornak, nagyon sok jó élményt köszönhetek. A sportosabb korszakomat lezárva, jelenleg egy Ducati Multistrada 1200S. típusú motorral falom a kilométereket és koptatom újra a szerszámaimat. 😊
Mivel a motorozás mindig is az életem része volt, így jött a lehetőség, hogy a munkám egyben a hobbim is legyen. Tizenhat éve motoros rendőrként dolgozom, illetve vezető oktatóként aktívan részt veszek az ország motoros rendőreinek a képzésében is.
Az elmúlt években ért az a szerencse, hogy megismerkedhettem Gergely Balázzsal és a FullControll csapatával, így remélem, hogy a vezetéstechnikai tréningeken az elmúlt évek tapasztalataival hozzájárulhatok a biztonságos közlekedéshez, illetve a magabiztos motorkezeléshez, hogy mindenki hazaérjen!

Bódis Krisztián (Ördög)

1995-ben kezdtem motorozni, egy haverom simsonjával, majd 16 évesen megvettem az első motorom, egy 150-es ETZ-t, ezt követte egy 125-ös suzuki, 251-es ETZ, VFR rc24, stb. A motorozással Apám fertőzött meg, aki motocross versenyző is volt, és mint sokan mások, én is azt gondoltam sok sok éven át, hogy tudok motorozni, míg nem megismerkedtem Kozma Tomival és Balázsékkal. Jó néhányszor sikerült velük motoroznom, mielőtt elkezdtem hozzájuk járni tréningekre, aminek aztán megszállottja lettem, és ennek eredménye képpen az a megtiszteltetés ért, hogy bekerülhettem a csapatba.
Nem túlzás, hogy a motoros tudásom nagy részét tőlük sajátítottam el, amit folyamatosan fejlesztek, és célom, hogy ezt minél több motorosnak átadjam.

Tamási Ákos

A motorozás csodálatos érzésével gyermekkoromban ismerkedtem meg édesapám és bátyám motorkerékpárjain keresztül, de az első „igazi” motorra csak 2004-ben ültem fel egy Yamaha Bulldog formájában.
Egy év motorozás után ráébredtem, hogy tapasztalati úton csak nagyon lassan tudok fejlődni, így ellátogattam egy vezetéstechnikai képzésre, ami megmutatta, hogy a tudatosan használt technikák által nyújtott magabiztonság egy teljesen új élményt tud adni. Ezentúl a motoros kilométerek és élmények gyűjtése mellett szinte minden évben egy-egy képzésre is elmentem, így kerültem kapcsolatba a FullControllal is 2019-ben. Már az első alkalommal feltűnt, hogy itt valami más, az instruktorok valóban élvezik az oktatást, a kezdőktől a haladókig mindenkinek tudnak hasznos tanácsokat adni és ez beszippantott. Mondjuk úgy, hogy a következő évekre bérletet vettem náluk és minden képzésen próbáltam tovább csiszolni a technikámat.
2023 áprilisától pedig – a bakancslistám egyik pontját kipipálva – már instruktorok csapatát erősíthetem, amiért a mai napig rettentően hálás vagyok az egész csapatnak. Kevés annál jobb érzés van mint amikor látod, hogy egy motorosnak „kinyílik a világ” a tréningen és ezt egyszerűen nem lehet megunni.

és akik nélkül nem lenne tanfolyam

Orsi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Banu Kitti

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Mit ér az erő, ha nem uralod

Kozma Tamás